Jak zorganizować ślub plenerowy

plenerowy slub cywilny w lesie

Jeszcze kilka lat temu ceremonia zaślubin była organizowana w kościele bądź urzędzie stanu cywilnego. Jednak aktualnie trendy uległy zmianie i coraz więcej osób decyduje się na organizację ślubu w plenerze. Jak zorganizować taki ślub? Sprawdzamy!

Organizacja ślubu w plenerze – od czego zaczynamy?

Jaki powinien być nasz pierwszy krok w organizacji ślubu plenerowego? Na pewno powinniśmy zastanowić się, kiedy dokładnie chcemy zorganizować swój ślub, jakich usługodawców zatrudnić – w tym dobrego fotografa ślubnego np. www.kozinski-foto.pl .

Wybór daty oczywiście nie może być przypadkowy. Musimy wziąć pod uwagę fakt, że do ślubu plenerowego potrzebna nam jest dobra pogoda. Dlatego na ślub w plenerze najlepiej nadają się miesiące wiosenne oraz letnie, czyli okres od maja do września. Na tym początkowych ustaleń nie koniec, powinniśmy jeszcze zastanowić się, ile dokładnie osób zamierzamy zaprosić na swój ślub w plenerze. Dzięki temu dalsze ustalenia już nie będą takie czasochłonne.

Wybór miejsca

Naszym kolejnym krokiem powinno być wybranie miejsca, w którym odbędzie się ślub. Wybór mamy naprawdę duży, ponieważ aktualnie organizować można ceremonię ślubną w wielu miejscach. Oznacza to, że nasz ślub może odbyć się w dowolnym miejscu, w tym również mamy szansę na organizację ślubu w wyjątkowym dla nas miejscu. Ślub plenerowy może odbyć się na plaży, nad jeziorem, czy nawet w jakimś niezwykłym ogrodzie. Ważne, by było to miejsce, które będzie w stanie pomieścić wszystkich naszych gości. Na tym etapie warto również się zastanowić, czy miejsce, w którym będziemy organizować ślub, wykorzystamy również do organizacji przyjęcia weselnego. Jeśli tak, to warto poszukać takiego miejsca, które zapewni odpowiednią przestrzeń.

Wizyta w urzędzie stanu cywilnego

Mając wybraną datę i miejsce ślubu, powinniśmy jak najszybciej zgłosić się do urzędu stanu cywilnego, aby dopełnić formalności. Aby ślub odbył się w plenerze, czyli tam, gdzie sobie zaplanowaliśmy, musimy również wspomnieć o tym w urzędzie stanu cywilnego. Jeśli pominiemy ten fakt, to może dla nas oznaczać, że urzędnik wyjdzie z założenia, że ślub ma się odbyć właśnie w placówce urzędu.